Caminada 15,1K

Distància: 15,1 Km

Desnivell positiu acumulat: 389 m.

Sortirem del poliesportiu de Mont-roig del Camp situat al carrer Aureli Maria Escarré i seguirem pels carrers Francesc Riba i Mestre, plaça Joan Miró, pàrquing de la Murada, els rentadors i girarem a l’esquerra passant pel barranc de l’Horta (Mina de les Nines). Seguirem el recorregut d’aquest espectacular barranc, sortint pel camí de les Roques. Girarem a la dreta i ens endinsarem enmig d’un bosc, per a trobar-hi un senderó que ens durà al sender dels Carlins. Girarem primer a la dreta fins al final del sender i després girarem fort a l’esquerra per agafar la drecera que ens portarà a la muntanya de l’Areny (primer avituallament). Aquest tram, des del final dels carlins fins a l’Areny, és el tram mes “dificultós” ja que s`haurà d'ascendir un fort desnivell, concretament 138 m. en un recorregut d’uns 400 metres. En aquest recorregut hi trobarem passos equipats amb cordes que ens ajudaran a realitzar el desnivell (cal tenir precaució).

Un cop a dalt de l’Areny gaudirem d’un paratge feréstec i espectacular. A continuació, per un senderó entremig de vegetació sortirem de l’Areny fins a trobar una pista/camí bastant malmès que ens durà fins a l’àrea de pícnic de la Cova d’en Patou. A l’arribar a la carretera que puja a l’Ermita la seguirem cap a la dreta i uns 200 m. després girarem a l’esquerra pel camí asfaltat del Peiró. Seguirem aquest camí durant 750 metres aproximadament, i després girarem cap a la dreta, seguint les marques del GR fins arribar a la carretera de Mont-roig del Camp a Colldejou, on la creuarem amb precaució. Seguirem pel GR fins arribar a la llisera de les Guixeres on trobarem el segon avituallament.

A continuació, seguirem el camí cap a l’esquerra i a uns 300 m., tornarem a girar cap a l’esquerra per fer una pujada suau. Al cap d’uns 380 m. deixarem aquest camí per girar novament a l’esquerra i endinsar-nos al bosc fins trobar el senderó a la dreta que ens portarà per la muntanya de les pedreres, que ens oferirà unes vistes espectaculars, fins trobar la pista que seguirem a la dreta per fer una baixada suau. Seguirem la pista fins a trobar a l’esquerra el sender que en portarà al Clot de l’Elies (tercer avituallament).

Continuarem per un sender i una bonic camí fins al barranc del Rifà. Creuarem el barranc i continuarem per un altre camí que ens durà al camí dels Boverals. El seguirem cap a la dreta fins a trobar l’antiga carretera de Pratdip que seguirem cap a l’esquerra direcció a Mont-roig. A l’entrada del poble agafarem el camí pel davant de Placosa i el seguirem fins al poble. Seguirem pel carrer Indústria i Aureli Maria Escarré i acabarem amb l’entrada al poliesportiu.

Gràfica Caminada

Wikiloc Caminada 15,1K

Patrocinadors

Ajuntament Mont-roig del Camp Torre del Sol Truck Frenos Truck Frenos Tuset Vivers Gassó Saldent Montgestio

Col.laboradors

Visport - La Creu Blanca Hawo Fruits Ecoverd La Borda d'en Manel Cal Sendra Esports Armobal Borges Sic19 Pensat per a tu Miquel Pàmies Solanellas Wala Camping Prades Can Manel Laia Inausti Fontdalt Estudi Marcel·la L'Agrobotiga Aquatonic Termes Montbrió Olis Solé Consum Esclat Mayte Grillo Pintor Andreu PIERRE & VACANCES 500watts Rehabmedic