Cursa Trail Classica

> Edat mínima: 18 anys

> Hora sortida: 08:30 h

> Lloc sortida: Poliesportiu, C/ Aureli Escarré

Sortirem direcció C/Indústria, C/ Rasa del Ximet i C/ Agustí Sarda per sortir del poble. Recorrerem una mica més de carretera, fins al 1er km, on agafarem el camí dels Boverals amb una mica de desnivell. Al km 1’6 prendrem la carrerada per crear el Barranc de Rifà, farem un baixa/puja i seguirem per la carrerada que ens deixarà al sender del Clot de l’Elies. Al km 2’6 girarem a la dreta pel sender de les Guixeres, 1era pujada que ens portarà dalt de la serra de les Pedreres a una caseta meteorològica. A continuació descendirem uns metres de i prendrem el sender de la dreta, planejarem una mica i farem un tram de baixada per un bosc molt corredor fins trobar el 1er avituallament al km 4’9.

Seguidament emprendrem la 2ona pujada, girarem a l’esquerra pel camí de l’Aufinac, després a la dreta i farem cap al camí del Pratdip. Al km 5’6 prendrem el sender del Masos dels Frares, on alternarem trams de pujada exigents amb zones espectaculars de roques vermelles i parts corredores. Al km 6’6 estarem al sender del portell de l’Escagassat, aquí es on es separa la Cursa Trail de la Cursa Clàssica. Seguirem cap a l’esquerra i amunt fins passat el Molló dels 4 Termes que ens quedarà a l’esquerra, continuarem pel sender del Bassot de les Racones i descendirem pel camí del Pla de l’Avens fins el km 7’6 on trobarem el 2on avituallament.

A continuació seguirem baixant per trams de senders i pistes molt ràpides, el camí de la Cova d’en Blai, el sender del Pla de la Serena el qual tindrem que recórrer amb compte ja que té algun tram una mica tècnic. Arribarem al barranc, km 10’5, i seguirem pel sender de la Porquerola planejant fins al km 11’4 on trobarem el 3er avituallament. Seguidament emprendrem la 3era pujada que està dividida en 2 trams, 1er la pujada de les 7 Crestes, d’1km més o menys i que acaba amb una petita grimpada i després un petit descens per tornar a pujar pel sender del Pantà. Planejarem durant 1 km per dalt la Muntanya Blanca i arribarem al Molló dels 4Termes, km 13,7. Continuarem per una baixada tècnica d’uns 200 m pel sender del Portell de l’Escagassat, seguirem baixant passant pels Pous de la Mena, terreny de sotabosc, i seguirem per pista fins el km 15’8 on trobarem el 4rt avituallament.

A continuació seguirem pista avall i al km 16’2 trencarem a l’esquerra pel camí de la Font d’en Soler on un fals pla durant 1 km ens portarà a trencar a la dreta per un baixa/puja. Creuarem el barranc de rifà i també la carretera, per sota d’un pont. Al Km 18 trobarem el 5è avituallament. A 100 m, agafarem el sender de la Roca d’El Pagès, una pujada exigent d’ 1 km que ens oferirà una novetat respecte edicions anteriors, una nova perspectiva de Mare de Déu de la Roca. Continuarem en fila d’un per pujar fins dalt les Crestes de l’Areny, on podrem gaudir a la nostra esquerra d’unes vistes privilegiades: la Mola, la Miranda, el Castell d’Escornalbou, la Gallina Cega, Vilanova... i a la dreta tota la clotada de l’Areny.

Seguidament, realitzarem un petit circuit per part de l’Areny i agafarem una curta pujada que ens durà a l’altra banda de la clotada. Continuarem per un sender que té algun pas tècnic fins a l’aparcament de l’ermita Mare de Déu de la Roca. En aquest punt ens trobarem al km 21’3 on hi haurà al 6è avituallament i últim de la cursa. Baixarem pel camí empedrat fins l’entrada del sender dels Carlins. Aquest va fent un fals pla fins al km 22’3 on trencarem a la dreta i enllaçarem un seguit de senders, barrancs i bosquets de baixada i molt correters. Al km 25’2 estarem a l’entrada del poble on hi ha els antics Rentadors, farem l’últim repetjó passant pel Portal de la Canal i fins la Pl/de l’Església. Travessarem tot el poble de baixada pel C/Major, C/Riba i Mestre, Pl/ Miramar, C/Cambrils i C/Aureli Escarré que ens durà al poliesportiu.

Un circuit exigent, amb molts tipus de terrenys diferents, creuant la Serra de la Pedrera, fent tota la volta a la Muntanya Blanca, la pujada de la Roca del Pagès, Crestes de l’Areny i passant per la zona de l’Aufinac. Un espectable de vistes i zones per visitar un altre dia amb més calma.

Esperem que gaudiu molt!!

Gràfica Trail Clàssica

Wikiloc Cursa Trail Classica

Patrocinadors

Ajuntament Mont-roig del Camp Carvisa bsrPlasa Estrella Tuset Truck Frenos Saldent Tmm Vivers Gassó Torre del Sol Montgestio